MOTORY BMW LÁMOU REKORDY - 50d (381 PS)

Mnichovská divize M GmbH nedávno oznámila vznik nové produktové řady nazvané BMW M Performance Automobiles, krátce na to zveřejňuje první informace o automobilech této řady. BMW M550d xDrive se u německých prodejců objeví 12. května 2012, X5 M50d a X6 M50d budou následovat 16. června.

Tato trojice automobilů se shoduje svým motorem, kterým je delší dobu očekávaný, nově vyvíjený vznětový řadový šestiválec s třemi turbodmychadly a vstřikováním common-rail. Agregát o objemu 2993 cm3 je naladěn na 280 kW (381 k) při 4000–4400 min-1, vrchol točivého momentu 740 Nm je dostupný při 2000–3000 min-1.

Motor bude v těchto modelech kombinován s osmistupňovým automatem a systémem pohonu všech kol xDrive. Spotřebu paliva pomáhá snížit funkce Auto Start-Stop a mód Eco Pro.

Sedan M550d xDrive zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,3 litru paliva na 100 km. Praktičtější verze Touring je na stovce za 4,9 sekundy, udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 6,4 l/100 km.

BMW X5 M50d sprintuje z 0-100 km/h za 5,4 sekund, jeho kombinovaná spotřeba paliva je 7,5 litrů na 100 km. X6 M50d akceleruje na stovku za 5,3 s, jeho spotřeba nafty v kombinovaném cyklu činí 7,7 l/100 km. U všech automobilů je maximální rychlost elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Ve výbavě automobilů nebudou chybět typické prvky od divize M GmbH, automobily tak mimo jiné budou mít sportovně nastavený podvozek. M550d xDrive Touring a X5/X6 M50d pak mají na zadní nápravě vzduchové odpružení.

Známý je i design aut s prvky M, ať už agresivnější nárazníky nebo aerodynamická zrcátka, vzadu však nebude čtveřice kulatých výfuků, ale dvojice lichoběžníkových. BMW M550d a X5 M50d budou mít standardně 19palcová kola z lehkých slitin, X6 M50d bude obuta do větších 20palcových kol. Také uvnitř se objevují detaily s logem M, sportovní kožený volant či čalounění využívající alcantaru.

BMW M550d xDrive bude v Německu stát 80.800 euro (v přepočtu cca 2.052.000,- Kč), kombi bude o 2.950 euro dražší. Za X5 M50d naši západní sousedi zaplatí 82.300 euro (zhruba 2.090.000,- Kč, X6 M50d je přijde na 85.800 euro (2.179.000,- Kč).

 

Nová X6 M

 

Už je to nějaký čas, kdy se na světě objevilo BMW X6, které si získalo hned od začátku celou řadu příznivců. Letos se dočkalo svého faceliftu, zvenku se toho sice moc neudálo, ale při pohledu pod kapotu je to už něco jiného.

Novou X6 jsme viděli  poprvé na autosalonu v Ženevě. Nyní už  Vám můžeme prozradit pár zajímavostí a technických novinek, které nová X6 přinesla. A tou největší a nejzajímavější je motor. X6  pohání  řadový šestiválcový turbodiesel osazený třemi turbodmychadly! Ten má výkon 381 koní při objemu tří litrů. O plnění se stará přímé vstřikování common rail. Točivý moment motoru je 740 Nm ve 2000 ot. Zrychlení z nuly na sto se udává 5,3s při spotřebě 7,7 litrů.

 

 

 

Ostatní motory jsou stejné, jako v předchozích generacích X6 - Osmiválcový motor (X6 xDrive50i) přináší výkon 300 kW/407 k, dále je v nabídce řadový šestiválcový zážehový motor (X6 xDrive35i) s výkonem 225 kW/306 k. Dále jsou tu řadové šestiválcové vznětové motory (X6 xDrive40d a X6 xDrive30d) s výkonem 225 kW/306 k, respektive 180 kW/245 k.

 

Zvenku se toho moc nezměnilo, upravený je tvar přední masky. Místo bixenonů používá X6 nově kombinaci xenonu a LED osvětlení. LED technologie se také objevila v zadních světlech. Auto bude stát na devatenáctipalcových kolech. V případě verze M to budou dvacítky. V základu je X6 čtyřmístná, na přání lze namontovat třímístné zadní sedadlo. Kromě benzínového osmiválce mají všechny modely osmistupňový automat. Nejsilnější model je vybaven šestistupňovou převodovkou. O přenos síly na silnici se stará pohon všech kol xDrive s mezinápravovým diferenciálem, který v zatáčkách přidává výkon na zadní nápravu.

AUTONAGY Team